Góbé zenekar: Bartók 44 duó
A Góbé zenekar már megalakulásakor célul tűzte ki a népzene-műzene kapcsolatára épülő műsorok létrehozását. Ezek közül a legfontosabb és legtöbbet játszott az ún. "Bartók-műsor". Az összeállítás a 44 hegedűduót állítja párhuzamba azok forrásanyagaival. A lemez különlegessége, hogy ezt az anyagot ilyen összefoglaló jelleggel eddig még nem lehetett hallani, lemezen nem jelent meg. Különlegesek a sok alapvetően énekes és szóló hangszeres felvétel zenekari feldolgozásai, amelyekhez rendkívüli kutatómunkára és képzelőerőre volt szükség, valamint az egészre jellemző nyelvi és nemzetiségi szerteágazás, gondolva itt a magyar, szlovák, román, rutén, szerb és arab dallamokra.
„A 44 hegedűduó ugyanolyan céllal készült, mint annak idején a Gyermekeknek c. sorozat: hadd jussanak a tanulók a tanulás első néhány évében olyan előadási művekhez, amelyekben a népi zene keresetlen egyszerűsége annak dallambeli és ritmusbeli különösségével együtt megvan. […] Ezeknek a duóknak mindegyikében – kettő kivételével – egy-egy parasztdallam szerepel mint (fő-)téma. Sorrendjük megállapítása nehézségi fokozat szerint történt. Hangversenyen való előadásuknál természetesen ne ez a sorrend legyen irányadó, célszerűbb az előadásra kiválasztott számokat egy vagy több tervszerűen összeállított sorozatba foglalni és az egyes sorozatok számait attacca játszani […]”
 (Bartók)
A kiadványról:
 "Érdemes kiemelnünk a jelen kiadvány enciklopédikus igényességét, hiszen a népi források esetében, ahol több változat is létezik, szinte valamennyiből ízelítőt kapunk. Például a 15. duó (Katonanóta) felvidéki, szlovák nyelvű dallam alapján készült, de a Góbé Folkside előadásában megszólal a vajdasági változat is – hiszen a Bartók Rendben is megtalálhatjuk a magyar variánsokat. A tételek változatosságát és egységességét egyaránt erősitik az esetenkénti blokkos kialakítás, például szép kompozíciót ad ki a 15. és a 4. tételek összekapcsolása, melyek szlovák nyelvű dallamait Bartók a Zólyomi járásban található Nagyszalatnán jegyezte le. Itt érdemes megjegyeznünk, hogy a szlovák-magyar dallami kapcsolatok felkutatásában, a dallamok rekonstrukciójában – számos esetben csak lejegyzés alapján – oroszlánrészt vállalt a népdalokat előadó Korpás Éva."
"Mivel a felvételnek kimondott célja, hogy oktatási segédanyagként is szolgáljon, Vizeli Máté és Surján Péter hegedűjátéka a Negyvennégy duó előadása során a sallangmentes egyszerűséget célozta meg, az előadói utasítások maximális betartásával. (...) Mindazonáltal néhány duó esetében a muzsikusok népzenész oldala is előtérbe kerül, így helyenként népzenei játékelemeket is felfedezhetünk a megoldásaik között
(Tóth Endre zenetörténész - részletek a lemezborítóról)
CD 1:
 1. Zala
 2. Zólyom
 3. Tolna
 4. Dél-Alföld
 5. Sidi-Okba (Algéria)
 6. Maros-Torda
 7. Kolindás
 8. Csík
 9. Csóka-Hont-Zólyom
CD2:
 1. Zemplén
 2. Zólyom-Komárom-Hont-Nyitra
 3. Kárpátalja
 4. Moldva
 5. Brassó
 6. Temes
 7. Máramaros
 8. Torontál
Vizeli Máté és Surján Péter – hegedű
a Góbé Folkside:
Rigó Márton – hegedű
 Vizeli Máté – brácsa, hegedű, gitár, koboz
 Egervári Mátyás – cimbalom, tamburabrácsa, duda, tekerő, dob, ének
 Tímár András – bőgő
Közreműködnek:
Korpás Éva – ének
 Pojendán Gergő – ének
 Horváth Balázs – hegedű, brácsa, harmonika
 Csonka Balázs – szamica, prímtambura, harmonika, ének
 Horváth Bálint – basszprímtambura, ének
 Babcsán Bence – klarinét, szaxofon
 Gozlan Fatima – nei
 Saïd Tichiti – băndir
 Konta Noémi – zongora
Zenei rendező: Vizeli Máté
 Stúdiómunka: Rossa Levente Bors
 Grafika: Goór Attila
A felvételek a Rolebo Studio-ban készültek. Támogató: NKA